Yes, I’m still alive…

IMG_0068

IMG_0042

IMG_0078

Still_Alive

IMG_0080

Jag har haft oturen att bli sjuk under onsdagen v.46. Dagen började med förskräcklig hosta (Krux i halsen medföljde) och huvudvärk. Det resulterade i 39 graders feber på kvällen. Jag var helt orörlig hela den dagen. Känner att man fått mycket gjort…NOT xD Andra dagen var jag helt orörlig även då, och hade feber toppen på 39 graders feber även då. Det är typiskt att man skulle bli sjuk nu! Hade hela helgen planerad! :O Men det blir inte alltid som man tänkt. Igår kväll (Fredag) fick jag även ett nytt  symtom – lock för mitt vänstra öra – mycket obekvämt och jobbigt tryck.  Jag var även och besökte vårdcentralen för att se om något kunde göras åt min förskräckliga hosta. – Det är ju fl nästa helg!!! Och jag fick inget tydligt resultat förutom att det kunde vara svininfluensan, eftersom jag hade höga värden på någon snabbsänka koll. Men de tog inga prover för att se om det var svininfluensan. Jag vet inte vad det är jag har, men jag vill inte ha det iallafall!

 De kollade också extra noga så jag inte hade fått lunginflamation – vilket jag tror att jag inte fått, men jag skulle höra av mig om jag får svårt att andas.  Till min lättnad så vaknade inte jag i natt klockan 5 av 39 graders feber och igentäppt näsa och mun som jag gjort varje natt innan, utan jag vaknade klockan tre av – INGEN feber :D, men igentäppt näsa och påväg att få igentäppt mun. xD Jag har mått mycket bättre idag och hoppas och antar att jag är på bättringsvägen. Har hittils inte haft någon feber. Det enda som återstår nu är täppt näsa,huvudvärk och lite lock för örat samt hosta (som fortfarande är jobbig men inte lika förskräcklig som förut – tack hostmedicin (?) och Jesus! Förhoppningsvis blir jag helt bra till måndag. Jag måste bli bra! Och min hals som har låtit som en överkörd gris som ätit för mycket korn utan att dricka vatten (TORR/HES) MÅSTE bli bra! :S Men sedan jag började dricka molipekt (hostmedicin) så har jag sakta börjat få rösten tillbaka. 🙂 Och om nu det här har varit kvoten av en svininfluensa så vill jag säga till er:  Yes, I’m still alive!

Eftersom jag mådde mycket bättre idag, och var piggare så lagade jag faktiskt dagens middag. – med lite hjälp av mamma. Vi har nämligen så att varje lördag får en i familjen laga lördags middagen. IDag var det min tur. JAg lagade simpel kycklingfilé (med purjolöks ”ringar” utspridda brevid), ris, currysås, någon annan sås mamma gjorde och vanlig tomat-gurka-sallad- sallad. 😛 Ni ser en bild på det (dock inte riset xD) längre upp 😉

Vi har bestämt att jag ska vila hela helgen så att jag blir fullt frisk… men vet ni hur svårt det är att sitta stilla och ta det lugnt när man bokstavligen har legat i tre dagar helt utslagen!? 😛 Vill ut, hitta på saker – fast jag är seg som skrutt xD Men jag har bara såååå tråkigt att inte göra någonting. 😛 men men, jag orkar iallafall rita nu. 🙂

HA det bra och bli INTE sjuuuuka! Bless! MVH/Sara

Kommentera

