Knäck-bak och eld

 

Idag har jag gjort knäck – alldeles själv. 😉 Sedan så har jag nästan eldat upp köket… Eller ja, det kunde ha gått illa om jag inte sett det i tid xD Såklart så glömde jag att ljusen som jag tändt, var i princip nedbrunna redan då när jag tände dem, så efter en liten stund hör jag hur det knastrar och ”brakar” bakom mig. Jag vänder mig om och ser hur mossan har börjat brinna. Reflexerna satte iväg mig med rusande fart att blåsa ut ljusen, och ”om det gick” det som inte skulle brinna. Det funkade. Detta var inte så allvarligt, men det ger mig ju en tankeställare. En sak jag lärt mig (förtom att göra knäck) är att tänka mer, och att vända sig om ibland – utifall något skulle brinna.

2 comments

Kommentera

