thouhg the year is about to end…

Hej kära bloggläsare! Julen är förbi och det nya året knapprar sig allt närmre! 🙂 Jag måste säga att min jul har varit fantastisk! Hoppas er var underbar as well 🙂 Jag är så tacksam över min fina familj! Andreas med flickvän + flickvänsfamilj kom ner till oss vid juldagen. Det var jättemysigt! 🙂 Caroline hade även med sig sin SUPERSÖTA hund Rick! (kan ladda upp bilder vid annat tilfälle). DEt var den puttinuttigaste hund jag sett! 😀 (Ser du Maria, nu har vi båda en storebror vars flickvän har en ”liten” hund) 😉

Men även fast julen är förbi och det nya året närmar sig så betyder det inte att jag får ligga på latsidan och slappa. – eller jo , det är ju dels i ochför sig det jag gör. MEn jag har en anledning. Jag har nämligen åkt på en HEMSK hosta som ”tar andan ur mig”. Jag kan inte prata av heshet och jag hostar HELA tiden! Det ser INTE bra ut, för när nyår kommer så ska jag sjunga en hel del. Vilket jag inte kan göra alls för tillfället. Så det jag gör är att jag häver i mig hostmedicin, slappar/vilar som skrutt, käkar alvedon och sprutar nässpray i näsan för att hinna bli frisk… 😛 MEn till min lättnad så går det åt rätt håll. Jag kan knappt sjunga nu, men det går åt rätt håll iallafall. Har haft tortyrhostan sedan dagen innan julafton. – Den kom lika plötsligt som jag hoppas att den ska försvinna. 

—————————-

Sedan fyller jag 17 på söndag! Gosses vad tiden går fort…

——————————–

Om ni söker filmtips på spännande äventyrsfilmer om bortrövade prinsessor, riddare,osv så läs mera 🙂

 1. Prins Valiant

Jag har tittat på 3 fantastiska filmer i min vilan. Den första som jag tipsar om är den läckra filmen Prins valiant med Katherine Heigl i rollen som prinsessa. 😉 Den här filmen är typ ”fortsättning” på kung Arthur. (Det är iallfall storyn efter den storyn om kung arthur) 😛
 Det är ett jätte späckat äventyr om en föräldralös väpnare som låtsas vara riddare istället för sin ”master” då hans herre är skadad. Denna tappra väpnare får ett uppdrag att föra tillbaka prinsessan till sitt hemland, då hon inte längre är säker i england(?) hos kung Arthur,  då det fantastiska svärden excalibour har tagits och krig är pågång. På resans gång kommer denna väpnare på att han kanske har något större syfte med livet än han trodde.

Jag gillar filmen iallafall. 🙂

2. Princess of Thieves

Denna film kan man helt enkelt kalla Robin Hood 2. 😛 Denna story handlar om Robin hoods dotter.   Hmm.. mer ska man nog inte säga! Den är fantastisk enligt mig!  🙂

 3. Princess bride

Den film jag nog faktiskt måste erkänna är bäst är denna. Den är så fantastiskt rolig så man skrattar något oändligt mycket xD I LOOOOVE this movie! Med Carrie Elves (stavas så) i hjälterollen. Denna är jättesvår att beskriva! Man ska se den utan att veta något tror jag är bäst. Om ni gillar hilarious movies med bortrövade prinsessor, hjältar, kommedi och fäktning så se denna! 😀

STARKT REKOMENDERAD 😉

Jag har sett den och vill se den igen! Ska se den med pappa och Helena, så jag längtar tills de har tid! xD

Kommentera

