Lovmys

När det är en sådan här halvledig dag (man har saker man måste göra, men kanm göra dem hemma) och det regnar ute, man är HELT ensam hemma, det är lite kyligt eftersom man inte har kunskapen om hur man får igång elden i vedspisen – så får man ju ha en riktig lovmysdag! På med Lovmys brallorna, sockorna och en gul mysig tröjja som verkligen inte passar med byxorna (som man kan kalla typ pyamas byxor). Sedan har man en sådan dag som man bara kan ha när det är lov, man är ensam och det regnar ute. Åh vad nice det är med sådana dagar. (Inte för ofta, lite ordning och uppfyllda dagar måste man ha)

Och inte blir det mindre mysigt när man ser värsta gulliga skålen med en bukett av klubbor i nere på köksbordet.

Fast så mycket mystid där man går runt och gör ”det man har lust med” har det ändå inte varit. Det har varit myskänsla atmosfär, men jag har minsann ändå jobbat med det jag behöver jobba med. Bla lite redigering och övningar. Så jag har inte latat mig änndå 😉 Även om de sakerna jag skulle göra är typ lika roligt som fritidssysslor 😛

Men runt 17.00 ringde klockan och det var dags för att komma tillbaka till ”verkligheten”, och göra sig i ordning för körövning – som inte heller för den delen är särskilt tråkig. 😛 De saker jag ”måste” göra om dagarna är rätt roliga! 🙂 Tur för mig ^^

Hahahahaha, bright head:

PS! Imorgon ska jag träffa min underbara vän Maria. VI ska umgås lite på stan och sedan bege oss till Veronika för då är det hemgrupp på G 😀

BLESS

2 comments

  1. Mysigt att ha en riktig mysdag :). Ska också bli mysigt att gå på stan en stund, kanske man hittar någon julklapp? Annars kan man bara gå runt och som sagt mysa 🙂

    Ses! Frid

Kommentera

