Boss över säcken

Det är jag det. 😛 JAg har tagit över mammas roll som julklapps inslagare och  ” Boss över säcken”. Numera slår jag in mammas julklappar till alla (utom de till mig förstås) samt, pappas julklappar. Det är en roll jag gärna tagit på mig, för jag tycker mycket om att slå in presenter 😀 – FRamförallt julklappar! Och mamma har inte så mycket tid, så hon har gladeligen lagt över ansvaret på mig. Två glada 🙂

Julklappar slås in från decembet och fram till innan julafton. Och vi tar inte in våran gran förens de sista dagarna innan julafton. Det gör att de inslagna julklapparna innan granen kommt, läggs i ” säcken”. Och ligger där tills de läggs ner under julgranen. NU har de första julklapparna börjat slås in, och lagts i ” säcken”. Jag minns när jag och Simon var små, och mamma ansvarade för ” säcken”. Vi ÄLSKADE att titta på ” säcken” som blev fullare och fullare ju längre in i december vi kom. Men stackars mamma gillade inte att vi tittade på säcken. Hon tyckte inte att vi skulle se formerna på paketen, osv förens julafton var nära. Men Simon och jag älskade verkligen att se ”säcken” växa. Det blev lite balansgång mellan våra viljor. Hehehe… Men nu kan jag bestämma om jag vill se säcken eller ej, nu är det ju jag som är ” boss över säcken”. 😉

BLESS

One comment

Kommentera

