Ut på skidor igen

Då åkte man skidor igen, men åt andra hållet. (: Dock inte lika fint väder. Mer snöstorm (men utan vind) 😛 Men det var kul. ^^ Jag var så ”impad” av mig själv för jag faktiskt inte ramlat de senaste gångerna jag åkt skidor, men denna tur ramlade jag, TVÅ gånger 😛 Och det var inte i terräng backarna 😛 Det var en kul åktur iallafall. 😀

Jag drog av vägen och åkte in i skogen där jag vet det finns en liten stig/väg till ett sommar hus. (Jag visste även att det finns två backar längs den vägen) Det var inget  skidspår, men det var kul att åka ovanpå så mycket snö. – Och över hålen från hästhovar. 😀 När jag tagit mig upp för den bredaste och brantaste backen kom jag till raksträckan mot huset där jag vet finns en liten till backe. Men vägen var täckt av snö, och denna snö var mjuk och gick inte att åka ovanpå som på gärdet. Men jag tyckte att denna väg var rolig så

jag kunde lika gärna ta mig igenom så kan jag åka här med. Jag försökte ta mig igenom 😛 Det var rätt tugnt men till slut (efter en ramling och ”tusen ramlings försök” kom jag upp! ) Nu blir det lättare nästa gång jag åker dit! 😉

Jag blev en snögubbe av all snö 😛

Såhär såg det ut för skidorna att bryta igenom snön och bilda ett spår:

Sen kom jag upp till huset! 😀

Sedan ramlade jag när jag stod still…

BLESS

One comment

  1. Det var verkligen jätte mysigt att du ringde och frågade, det uppskattas verkligen! ❤
    Du skulle möjligtvis inte vilja och har tid att göra en header till min blogg? Men bara om du vill 🙂

    Vi ses ikväll!
    Frid

Kommentera

