Ny termin

Nu har den nya terminen börjat! Jag är väldigt taggad för vårterminen i skolan, men måste dock erkänna att min planering på att vända rätt på dygnen innan skolan började inte så som jag hade tänkt mig, vilket resulterade i en rätt trött Sara idag. 😛 Men det är roligt att komma igång med vardagen igen, skolarbetet och få lära sig nya grejjer. Idag började vi på ett nytt tema i skolan som är väldigt bra att ha. Det temat heter ” Ledarskap”. Vi ska med andra ord lära oss om hur man blir bra ledare, hur man blir trygg med att prata inför andra, ta ansvar, osv. Bra kurs va? 🙂 Det ärväldigt spännande! Och vi har så bra lärare som påverkar till att lektionerna är så intressanta som de är.

Men tiden går fort. Vi har redan gått hela halva gymnasietiden. Det kommer gå fort till sommarlovet. Sedan är man inne på sista året! :O Sedan blir det troligtvis pionjäråret i kyrkan. Åh, vad jag ser fram emot det! 🙂

 Men på tal om att tiden går fort: Resan till Italien närmar sig med stormsteg! Jag känner mig liten skrajsen inför resan, men tycker ändå att det ska bli spännande att ge sig ut sådär på egen hand till ett land som Italien. 🙂 Härligt och spännande att sedan se vad som kommer hända, vem man kommer träffa, osv. Hoppas det går att se webb-tv på deras dator så att jag kan följa söndagsgudstjänsterna. Jag är ju borta i tre veckor! Åh, och flyga… jag har bara flugit en gång förut och då var det sååå kul men läskigt. Haha, det blir kul och spännande 😛

Föresten var det STRÅLANDE fint väder idag, så jag passade på att även gå hem från bussen. ÅH vad glad man blir av solen som lyser 🙂 Solen värmde! 🙂 Men, även om det är skönt att det blir varmare, så önskar jag att det skulle bli kallt och får komma pudersnö igen. Jag har inte fått nog av skidor, pulka, osv än. Och det är lite svårt att åka skidor på vägen hemma då det är en isbana just nu.

BLESS

Kommentera

