Paperplane

 

”Hur svårt kan det vara?” Tänkte jag som glatt valde ”pappersflygplans vikning” som min aktivitet jag ska leda andra i att göra som uppgift i skolan (Ska ta max 4 min). Jag tänkte att nu var jag allt klyftig som valde något annat än den uppenbara ”pappersloppe-vikningen” som många lätt kan välja. Jag ville vara klyftig och lite mer kreativ. ”Hur svårt kan det lixom vara att vika pappersflygplan?”  Jag plockar glatt på mig en del papper (mer än vad jag har tro för att det ska gå åt innan jag fått ihop ett flygplan), öppnar upp en internet sida med bilder på hur man viker.

Jag börjar självsäkert vika lite här och där. Ler. Viker lite till. Ler fortfarande.  Tittar upp och kollar på internet sidan. – ”Jag tror jag är på rätt väg”. Jag viker lite till, kollar på flygplanet. Leendet försvann. Jag kastar flygplanet. Leendet blir till ett streck.

Jag hinner försöka vika en hel del totalt misslyckade, totalkvaddade och på något sätt avancerade plan innan min bror hinner hitta mig i min förtvivlan. Han skrattar : ”Haha vad gör du? Flygplan är ju jättelätt att vika”. Jag små-ler, lite smått irriterat tillbaka ”Jo jo, hur svårt kan det vara? Det sa jag till mig själv också en gång i tiden…”  Men han tar det sista pappret från min bunt (- Minns att jag sa att jag tog med mig papper över min förväntan på vad jag trodde behövdes, men de gick åt) och snabbt visar hemligheten till hur man viker ett flygplan. Strålande far jag upp bland alla papper som nu typ grävt ner mig. ”Ahaaaaa, det är såååå man göööör”

Jag har fått reda på hemligheten – och lite till. Nu vet jag till och med hur man river på vingarna så att jag kan få den att wobbla, wommla eller vad det nu hette samt göra loopar. 😉 Nu har jag min aktivitet jag kan genomföra! Skönt 😛

BLESS

Kommentera

