Reflektioner över dagen

Hur kan tiden gå så fort!? Nyss var den helt okej tidsmässigt, och plötsligt är den 22.27. Blir alltid lika förvånad 😛 Jag som trodde jag var i sådan timing. Men jag kunde inte låta bli att slänga in ett inlägg iallafall, nu när datorn ändå var på, och jag har sovmorgon till 11.30 imorgon. Dock så får jag inte sova så där länge. Min lektion börjar då, och för att hinna måste jag med bussen runt 10.32. Vilket betyder att jag måste börja gå till bussen  runt 9.50 vilket i sin tur betyder att jag troligtvis sätter väckarklockan på 8.30, men går upp 8.50. 😛 Om jag nu inte försover mig som jag gjorde idag…

Jag väcktes 7.15, skjutsen går  7.30. Mamma kom in i mitt rum och sa: ”Sara, du har försovit dig! Pappa åker halv”. Jag som halvt vaknat utbrast det jag alltid säger när mamma tar mig på bar gärning, sovandes.  ”Neeeej” och föll platt ner med ansiktet nedåt mot kudden i ca 3 sek. Sedan hoppade jag upp, plockade på mig kläderna, åt mig en smörgås och stack ut i bilen. Konstigt nog hann jag.

Jag förstår inte hur det går ihop… Man vaknar en timma innan man ska åka, och blir klar precis i tid. Men när man försover sig sådär jobbigt länge, så hinner man ändå också precis i tid. Jag har haft några gånger då jag har vaknat 5 min innan jag behöver åka och har ändå hunnit till skjutsen. Hmmm… Dock är det inte lika roligt att stressa i sig smörgås, osv som att ha tid på sig på morgonen. SÅ även om jag klarar av att hinna fast jag försovit mig så tror jag att jag satsar på att ha lite mer tid.

Nu när jag skrivit en stund har klockan hunnit blivit 22.40, och den blir ju inte mindre. Så jag avrundar med en bild som får tala för sig själv om vad jag gjorde på idrotten idag i STRÅLANDE väder i kanon spår för att vara tö ute.

BLESS

One comment

  1. Visst är det konstigt att man hinner i tid! Man kanske fokuserar på att komma iväg och man skärper till sig. I dont know :). ”föll platt ner med ansiktet nedåt mot kudden i ca 3 sek” haha, kan se dig göra det 😀

    Frid

Kommentera

