Spagetti och kyckling?

Jag är en kyckling människa. Jag tycker om allt som har med kyckling och göra – nästan 😉 I går hade jag en bild i mitt huved av kyckling, med tomat & gruka. Det resulterade i att jag tänkte göra det till lunch. Glatt och sjungandes gjorde jag min kyckling, skar grönsakerna. Men när kycklingen blivit klar slog det mig: ”Vad ska jag ha till? Jag kan ju inte bara äta kyckling!” Leendes för mig själv kom jag på : ”Ja men såklart kan jag ju ta nudlar!”

Jag hämtar kastrullen, häller i vatten och ställer den på plattan med full värme. ”Nudlar går snabbt och göra, då kommer inte kycklingen hinna kallna” Strålande! Jag går till ”förrådet” och till min förskräckelse ser jag, – NUDLARNA ÄR SLUT.

Jag ringer mamma och frågar hoppfullt om hon möjligtvis har ett kassaskåp med nudlar någon annan stans, men nej det hade hon inte. ”Vad gör jag nu?” tänkte jag. Jag behöver göra något som går relativt snabbt ändå, för jag ville ju inte att kycklingen ska kallna. jag fick en så kallad ”snilleblixt”, och gör spagetti istället. ”Det kan ju inte vara så illa?”

När spagettin var klar, hade kycklingen hunnit kallna något. Jag högg snabbt i. Jag kan ju inte direkt påstå att denna ogenomtänkta maträtt smakade lika bra som i min bild i huvudet.

——————————————

Det är inte första gången jag gör ogenomtänkt mat… nej i tisdags gjorde jag min så kallade grönsakssoppa (fast det inte är några grönsaker i). I snabbvarianten innehåller den grönsaksbuljong, potatis och korv. det var den jag gjorde. När ja ghällt i buljongen i det kokande vattnet, och går för att skala potatis – är potatisen såklart slut. ”Vad gör man då?” Jo då testade Sara att ha i makaroner istället. Den soppan var lite läskig att äta – inte oätbar, men läskig.

———————

 Nej, nytt försök idag. Grönsakssoppa (”snabbvarianten”) på riktigt – med potatis denna gång. Den smakade fantastiskt – enligt mig 😉 Men jag gillar den soppan väldigt mycket. Dock ser den inte lika fantastisk ut…

Bless!

One comment

Kommentera

