Bakning

Idag har varit en fullspäckad dag. Men mitt i bland allt hann jag baka en ny grej jag inte bakat tidigare. Inget avancerat, men det är alltid roligt att testa på något nytt. Den kallas ”Kerstinkakan” och är nästan som en vanlig sockerkaka i receptet, fast lite annat. Det hela toppas av sötmandlar.

Tanken var att jag skulle göra en dubbelsats – eftersom denna bakning kom till av en beställning. Med andra ord = inte kunna smaka. Men eftersom jag testade något nytt ville man ju gärna se efter om det var ok. Så det hela slutade med att jag gjorde tresats.

Jag har svårt att bestämma mig om resultatet. Min spontana reaktion var ”jättegod”, men eftersom jag råkat ta ut kakan lite för tidigt var den väldigt degig. Och därför vet jag inte om den blev bra eller ej. Men tydligen var den väldigt god enligt familjen. De två ”beställda” har jag ju dock inte smakat, och kommer inte smaka. Men jag hoppas att de är ok.

BLESS

Kommentera

