OFF

Härmed har jag äntligen fått möjligheten att delvis bekräfta vad ni förmodligen redan dragit slutsatser om – nämligen att det lider bloggtorka för tillfället. Och jag erkänner, det kan man lugnt säga att det är, men inte på det sättet ni tror. Det är bloggtorka, men inte ide-till-blogginlägg- torka. Oh nej, snarare tvärtom. Jag har massor att berätta, massa bilder att dela med mig med. Det liderelektronik torka hos oss. Åskvädret som många känt av på olika sätt, slog sig till rätta för ett tag över vårat hus för någon vecka sedan. Som tur var hade vi dragit ut alla sladdar, utom en (simons Playstation). Det är ju bara en sladd, så det är väl lugnt? Njae, inte om den är kopplad till tv, dator (som i sig är kopplad till modemet), och på något sätt kopplat med digitalboxen. Allt utslaget = Ingen tv, internet, ingen tv att ha tv på, inge playstation. Inge telefon heller för den delen. Med andra ord har vi den senaste veckan fått leva utan massa elektronik, som man gjorde förr. Det har varit väääldigt intressant, må jag säga. 

Men jag har inte lidit, o nej. Jag har roat mig med Emma istället. Idag började vi vårat nya filmprojekt = ”Lord of the Bling” . Det ska bli kul att redigera den sen när vi skaffar ny dator, fixar vegas så jag kan börja. Jag kan inte säga emot att det inte stang lite i mig när mina redigera-film-fingrar poppade upp och inte fick utlopp för den energi den får sådär ibland, eftersom det inte finns någon dator längre.

Ps! Vi har fortfarande ingen tv, dator, telefon, internet, playstation, osv. Vi har bara en bror med egen dator och trådlöst internet usb grej, som kommit på besök.  Så det lär förbli bloggtorka, och elektronik torka för ett tag framöver. Jag får väl börja skriva händelseböcker igen för att få utlopp för mina energiska fingrar när kreativiteten tar över, som jag gjorde förr, innan dator, tv osv.

BLESS

2 comments

  1. Hoppas ni lägger ut filmen på din blogg sedan så att också jag kan ta del av Blinget av Lorden. 🙂

    Vi får göra som förr, skriva brev och skicka brev med någon ryttare/post. Kanske Helena kan assestera? 😉

    Hoppas det förresten går bra med sommarjobbet!
    Ses! KRAM

Kommentera

