Kärleks mums/ Mocka rutor

 

 

 

Idag försökte jag mig på att baka mocka rutor/ kärleks mums, eller vad det nu heter. Jag gjorde en liten speciell touch på det hela. Dels hällde jag i lite sirap i själva sockerkaks delen. Men sedan på glasyren så använde jag smält chocklad istället för kaffe. Dock blev det som en deg, så jag fick ställa glasyren på spisen för att värma upp den, med lite hjälp av grädde också. Efter gräddning och glasyr toppade jag det hela med florsocker. Det blev jätte gott! Glasyren blev inte alltför stark och söt som den brukar kunna vara utan det blev lite kladdkaks liknande, men ändå inte. Lite sockerkaka med härligt ”kladdkakeliknandetuggmotstånd”. Intressant var det iallafall.🙂 Det hela  resulterade i fika med familjen, med druvor, jordnötter och själva kakan. Blev sugen på att baka mer imorgon. Kanske bjuda våra engelska vänner på något? VI får se.

BLESS

One comment

  1. Ibland får man sånna ”bak ryck”, man bara måste baka något! Härligt med rutor! Synd att det inte går att ta smakprov på datorn, bara stoppa fram handen och smaka.

    Många kramar

    PS. Mycket bra skrivet på KC:s hemsida om buskul, lätt läst och enkelt att förstå vad som händer under buskul. DS.

Kommentera

