Nagelfjäril

Hej alla glada! Nu när jag inhandlat lite ”nagelpyssel”, som jag kallar det så tänkte jag testa på att göra lite nailart som det egentligen heter. Det första fick bli naglar inspirerade av fjärilsvingar. Dock brukar denna typ vara orange, men jag orkar helt enkelt inte ha orange så jag tog råsa. Jag fotade för att visa ungefär hur jag gjorde, utifall någon av er skulle vilja göra den. Dock är den väldigt stark eftersom man har svart färg, så den står ut rätt mycket.

————————————————-

Som bas lack använde jag mig av det här råsa nagellacket från H&M som är en bra råsa, lagom stark färg. Den är inte för stark så det sticker ut skrikandes, men inte för svag heller, utan rätt perfekt för denna typ av ”nagelpyssel” vi ska göra. MAn kan ju använda vilken färg man vill, det bestämmer man själv. Men jag kan ju tipsa att inte använda en för svag färg eller skimmrande svag iallafall, för då syns inte färgen lika tydligt, och det svarta står ut ännu mer.

————————————————-

Det jag börjar med är att jag fyller i ett område med svart, diagonalt längs nageltoppen likt bilden ovan. Se till att området inte blir för stort eller för litet. Jag använde mig av svart nagellack från Depend.

————————————————-

Nu använder jag mig av en svart nail art flaska från ett nail art kit jag köpte på Ullared för att rita som ett svart ”halvcirkel-streck” nästan hela vägen, längst ner på nageln likt bilden ovan. Det ska vara oval liknande, men mitt streck på bilden blev inte så bra, utan lite sick sackigt. Och bilden blev lite sne så det syns inte så tydligt hur jag menade. Men men. Ett nail art kit innehåller nagellack fast penseln är SUPER smal. SÅ det är det jag använder mig av. Om man inte har det kan man försöka använda hemma grejjer så som hårnålar, tandpetare, gamla smala makeup penslar, mm.

————————————————-

Nu conektar du det svarta området och det svarta halvcirket-strecket genom att dra fyra streck emellan likt bilden ovan. Ett tips är att göra de som är längst ut på nageln, längs nagelns sidor. Det blir snyggast då, än om det blir råsa områden utanför de svarta strecken. Om ni förstår vad jag menar.😛 För ökad fjärilsvinge effekt – om det i det här fallet råsa området blir för ”fyrkantigt” kan du dra med svart nagellack som en båge längst upp på det råsa området, så det blir mer oval form.

————————————————-

Now you’re almost done. Nu ska du dutta vita prickar på det svarta området. Jag använde mig av en hårnål jag börjt upp och på så sätt doppat den runda änden i vit nagellack och sedan duttat på nageln. Dock är mitt vita nagellack lite gammalt så det är lite segt och gör så att det ser trådigt ut. Använd färsk vit färg.😛 Storleken på vita prickarna är upp till dig själv. Även här kan du använda dig av olika medel. Tex piprensare, hårnål, toppen av en makeup pensel, eller penseln från nagellacket själv. Testa dig fram.🙂

————————————————-

 När du fixad alla steg är ett hett tips att måla med genomskinligt nagellack (top coat)  över för att dels skydda det du målad men också för att ge nageln extra glans. Sedan är du helt klar och har fått dig en alldeles egen fjärilsvinge design på dina naglar. Testa dig fram med olika och andra färger och ha en kul stund av kreativitet.🙂

Länk till likadan nageldesign tutorial fast video = http://www.youtube.com/watch?v=4LAWIx6PV84&feature=channel_video_title

BLESS

One comment

Kommentera

