Bakdag – Hallon-jordgubbs paj

Idag har slog jag till och bakade både morotskaka och Hallon-Jordgubbspaj. Jag ville baka, och kunde inte bestämma mig för vilken av dem, så det fick bli båda. 🙂 Detta inlägg är om Hallon-Jordgubbspajen.

Tanken var att det skulle bli en hallonpaj, med egen plockade hallon från trädgården. Men till min förskräckelse hade de flesta hallonen överblommat, så det fanns inte tillräckligt med hallon. Därför blev det en hallonpaj – med jordgubbar som komplitering. Men det skulle bli bra ändå.

Serverad med marsansås blev det faktiskt riktigt gott. Om jag ska lära mig något från detta till nästa gång så är det att kanske strö lite, lite socker på bären för att balansera det sura med det söta ytterligare. Och komma ihåg att hälla i alla ingredienser. Det skulle vara i äggula i denna deg. Jag knäckte ägget så allt var förberett, men glömde ändå att hälla i det.  Jag har en tendens till att alltid glömma något när jag bakar. Trots att jag läser receptet om och igen, och undertiden. Nåväl, utkastet blev bra ändå. Och min familj blev nöjda!

BLESS

One comment

Kommentera

