The young Victoria

Ikväll tittade jag på denna film som jag nyss köpt – The young Victoria. Den handlar om Victoria som blir drottning av England vid väldigt ung ålder. Om hur hon klarar sig och tar sig fram som drottning trots sin ålder, samtidigt som människors maktspel pågår  runt omkring henne.

Det var en väldigt fin film, som inehöll mycket fin musik. Den är verklighetsbaserad och det är ju alltid roligt. Jag älskar sådana här kostymdraman. Inte är det bara vackert att se på, utan det är intressant också.

 Kostymdraman är alltid speciella. Jag älskar naturen, husen, trädgårdarna, kläderna, ja allt. Det är så fint att se på! När det dessutom är filmer som är verklighetsbaserade är det ännu bättre. Jag tycker om att tänka mig in i hur det kunde vara förr i tiden, och då få se filmer ”från förr” är underbart roligt.

Jag gillar verkligen historiskt baserade filmer. Jag tycker historia är så intressant! Om jag tittar på ett kosatymdrama som är verklighetsbaserad, brukar det ofta sluta med att jag söker runt på internet efter information om den historien jag just sett. Tex efter denna film blev jag så nyfiken , så jag kunde inte göra annat än att söka på google om VIctoria – drottning av England.

ÅÅÅh vad det är kul!

BLESS

One comment

  1. Den filmen är såå bra! Har själv den och brukar titta på den ibland när man vill rysa men samtidigt gråta en skvätt. Mycket bra film och mycket bra historia!
    Känner igen mig i det du skriver🙂

    KRAM

Kommentera

