Lina & Sandra

Idag eftermiddag/kväll kom mina vänner Lina & Sandra för att avnjuta en sommarkväll tillsammans med mig, min syster och två hästar. Det skulle bli en si sådär lagom lång ridtur för att ge smakprov på hur man kan använda sin sommar. Sandra lös som om hon träffat en gammal vän när hon satt på hästryggen. Lina var lika modig och lugn som vanligt – alltid äventyrslysten. 😉 Hon är verkligen jätte duktig!  Hon lös när hon fick galoppera på ett gärde i solnedgången. Från min syn, som gick tryggt på grusvägen bredvid, såg det nästintill ut som en scen tagen ur en dröm. Bernhard galopperade lugnt längs gärdet, med solens guld skimmer skinande bakom dem. Åh, gamla känslor gör sig påmind. Att galoppera är kul!

När vi kom tillbaka hem kände Lina för att dra av sadeln för en barbacka tur runt på gården, med mig. Det slutade i några steg på gärdet vid stallet, tillsammans, samtidigt. Lina är otrolig! Efter endast tre gånger har hon redan galopperat själv längs ett gärde och galopperat barbacka, samt ridigt två stycken på samma häst. Nästa gång vill hon hoppa. Hon är för härlig!

Sandras genuina glädje över hästarna gör mig också glad. Hon skulle lugnt kunnat stå kvar efteråt och bara njutit av att klappa den sjukt kelgoda hästen Egon i timmar. Det är alltid roligt när de som kommer får glädje av det vi har. Vi hade en jätte trevlig dag som blev en skön avrundning efter en arbetsdag.

 

BLESS

Kommentera

