Nya naglar – guld french

Nu har jag målat nya naglar. Denna gång en guldig design. Egentligen ville jag försöka mig på en fin design som var  ”stjärnhimmel inspirerad”, men jag hade inte rätt sorts färgereller glitter för det. Dock hade jag det i guld färger. Därför fick det bli en guld design istället. 

Detta är en design glittrar väldigt fint i ljuset. Jag tycker mycket om glitter nagellacket väldigt mycket för det är ett nagellack där glitter bitarna är olika storlekar. Det ger mer dimension i glittret.

Detta är målat lite som fransk mankyr – inte en färg längs hela nageln utan endast på halva. Men detta är lite mer ojämnt mellan naglarna på hur mycket färg jag lagt på. Jag har även målat dit lite vita blommor på en del naglar. Och på min högra hand skrev jag bokstäver på fyra av naglarna. I stundens hast var det jag kom på att skriva: WWJD – (what would jesus do) vilket är en bra påminelse.

Detta var en lätt och rolig design att göra. Perfekt för tråktider!
BLESS

Kommentera

