Ta tag och rensa klumpen!

NU har jag tagit tag och rensat bland mina så kallade smycken som jag nu för tiden kallar klump. Fast den ”klumpen”  är i plural, eftersom jag sorterat smyckena efter någorlunda färg kategorier och alla högar lyckades bli till klumpar. Jag antar att det blir så när livet rinner på och man inte hinner hålla efter. Man tar ett halsband, slänger snabbt tillbaka det osv. Trassel & klumpar blir resultatet. Det var ju inte direkt så att jag medvetet trasslar till det för vem vill ha klumpiga smycken? Sedan när de väl blir klumpar väljer man bort de smyckena för det är lättare att ta något annat än att rensa klumpen och försöka trassla ut allt. Ibland kan klumpen vara så trasslig att man inte riktigt kan få ut den själv. Då får man be om hjälp. Att trassla ut klumpar kan ta sin tid. Men o så skönt det är när man är klar, har fått ut allt trassel och man börjar se sådant man glömt man hade, börjar se de fina ”diamanterna” man glömt eller inte kunde se tidigare för allt trassel.

(Håller på att rensa:)

 

Finnished:

BLESS

(Det är aldrig försent att börja rensa klumparna i vårt liv. Bättre göra något åt saken än att irritera sig på att det som man lätt gör:)

One comment

Kommentera

