Benhinne problem

Just nu har jag ont vid röd markering enligt bild. Jag har haft någon konstig värk som jag inte riktigt förut förstått varför jag skulle ha ont där lixom. Tänk dig en värk som är en blandning av hård träningsvärk, mjölksyra och kramp liknande värk – det är den typen av värk jag har i mitt högra ”framben” som jag så fint kallar det. Det känns rätt så skumt.

Orsak då? Vad skulle det kunna vara. Jag går bak i minnesregistret och får fram att ”juste jag promenerade väldigt mycket veckan innan höstlovet och då ofta väldigt snabbt och under långa stunder”, eftersom jag var typ sen hela tiden. Jag brukar gå snabbt i vanliga fall, men den veckan var special för där tryckte jag på ordentligt. Hade inte direkt flyt med planering den veckan. Det betyder att jag ofta gick i snabb påtryckande takt i runt 30 min flera dagar och flera gånger under dagarna. Jag minns den här typen av värken, att den uppstod under tiden jag gick då, men är man sen till bussen är man, och då får man pressa på ändå trots molande värken.

Därför kan nog detta vara någon sorts överansträgning pga av dessa promenader jag just redovisat om, som gjort det. Värken kom igång igen  i början av den här veckan när mina ”promenader” kom igång igen i och med att skolan började igen. Lustigt. Men vad bra att jag fått lite mer namn på det hela för nu när jag tänker efter kan jag känna igen den här typen av värk från när jag var yngre och gick mycket.

Nåväl, Idag köpte jag lite julpyssel stuff! Ska bla göra en egen adventsljus stake. Lycklig var jag kan jag ju säga. Och som jag nu för tiden brukar säga om vad jag ska göra när den efterlängtade december tiden kommer: ”Jag ska jula sönder!”

BLESS

Kommentera

