Köttbullar

Aaah, julaftonsdagen kommer allt närmare. Något som alltid har varit julens höjdpunkt är farmors hemgjorda köttbullar. Dock detta år har farmor blivit så gammal att hon inte orkar göra sina utsökta köttbullar. Därför har jag bestämt mig (har även funderat på detta några tidigare jular) för att ta över farmors recept och roll som köttbulle bakare, föra traditionen och receptet vidare liksom😉 Därför försökte jag mig på att baka alldeles egna köttbullar för första gången i hela mitt liv idag! Vi lär ju märka imorgon om det blev en höjdare eller inte😉

Trots att det inte ska vara mjöl i ”degen” blev jag väldigt mjölig över HELA mig (värre än när jag bakar). Varför då kan man fråga sig? Ja det undrar jag också. Det enda jag använde mjölet till var att ha det på händerna när jag rullade den kletiga ”degen” till små runda bollar för att den inte skulle fastna.

 

 

Jag önskar er alla en underbar julhelg! Gud välsigne er!

BLESS

Kommentera

