Gud är trofast

Listan på arbeten och uppgifter är lång (!) och trots att man jobbar, tycks den snarare fyllas på än kortas ner. Men Jag är lycklig, och tacksam över livet. Tacksam till Gud för att jag får leva, att jag är med i den församling jag är med i, att jag har dem människor jag har runt omkring mig, att jag får växa i tron, mognad och i livet. Att listan är lång, är roligt, för desto roligare och motiverande blir det att få kryssa av de uppgifter jag gjort.🙂 Gud är trofast! Matt 15:36-37, Luk 9:16. En fullproppad tid framför mig och många andra. Pojken gav det han hade, fem bröd och två fiskar. Jesus tog de, tackade Gud, välsignade det och gav ut till människorna. Alla åt och blev mätta, och det blev 12 korgar över.

Snart bär det av mot Kina. ca tre veckor kvar.

 

Sen är det snart

Jag är så välsignad på så många olika håll! Jag är så TACKSAM till Gud! TACKSAM till min familj! TACKSAM till min församling, och helt enkelt GLAD! Wieee!

BLESS

 

One comment

  1. Precis som du säger, även om allt känns stormig och mycket (mycket kan definieras på olika sätt) så är alltid Gud trofast.
    Lycka till med alla uppgifter och allt annat Sara!

    Ska bli spännande att du ska till gripande Kina!!!!
    STOR kram

Kommentera

