Hemma

Precis vad jag är, hemma igen.

Dock var det ju ett tag sedan. Jag kom hem lördag vecka 10. Det var en kär återträff med den svenska luften och den svenska marken, för att inte tala om familjen, vännerna och kyrkan. Tiden har bara flugit förbi, både där och sedan när jag kom hem. Det är sista terminen i skolan, så just nu har jag mycket för mig, göra klart arbeten, osv. Igår fick jag lämna skolans område klockan 18.00 för att jag gjorde ett arbete som ska in imorgon. Tanken var att jag skulle jobba på det nu, och det har jag (för en stund), men fingrarna drogs mot att skriva in http://www.wordpress.com. Plötsligt var man inloggad på bloggen, och då tänkte jag att jag lika gärna kan skriva ett kort inlägg om  att jag är tillbaka i allafall. Det har ju som sagt varit rätt dött här. Men jag lever, är tillbaka, är tacksam, är glad och fortsättet framåt. Jag delar med mig av två bilder från Kina än så länge så får vi se om det blir fler. Det är på mig och de mina vänner från sverige som åkte till Kina, och det är en bild på något jag uppskattade mycket i Kina – nämligen glass för 3 kr. (Fast jag förstår inte hur jag lyckades lämna Kina med att ha köpt glass endast två gånger till detta pris, och jag som tycker så mycket om sådan glass. Nåväl)

BLESS

Kommentera

