Something old

Jag var upp på vinden och hittade en massa gamla leksaker, godsidjur och dylikt från min blommiga barndom. Många minnen flyter upp. Bland annat hittade jag min mest älskade docka från förr. Något var dock fel med ansiktet, och då kom jag på det. Det tidigare (original) ansiktet hade gått sönder och jag hade gjort allt i min väg för att försöka rädda det, men det gick inte. Då gjorde gjorde jag ett försök att sy fast huvudet igen och lappa till ett eget ansikte. Det blev dock inte som jag tänkt mig, och nu måste jag erkänna att hon ser rätt läskig ut. Men ack vilka starka känslor jag har för henne, då hon var högt omtyckt under min uppväxt. HAha nu kan jag skratta åt hennes utseende.

Haha jag valde varsamt bland mina tyger det som liknade mest hennes hudton, men jag fick nog inte riktigt till samma färg?

EN väldigt gammal docka, som jag har haft så långt jag kan minnas. Haha ser ni hennes hår? Smått slitet? Haha och lägg märke till de snygga vita sömmarna i mitt försök att sy fast huvudet och en arm. Detta skedde runt 2an i mitt liv.

Något/några år senare blev jag trött och irriterad på det ansikte som inte blev som jag tänkt mig och att dockan nu såg mer läskig ut än söt, så jag beslutade mig för att sy en egen docka. Jag ville försöka sy en ”likadan”. Resultatet blev inte som jag hade tänkt mig heller…

Som sagt, den här dockan såg inte särskilt mycket bättre ut. Jag minns att jag först intalade mig själv att den var bra och bättre än den andra, eftersom jag hade haft så höga förväntningar att den skulle bli bra och byta ut platsen den andra hade i mitt hjärta. Men jag blev besviken och det slutade med att denna hamnade på vinden.

Den är gjord av mammas strumpbyxor, något av mammas band, och mammas svarta penna. Hmmm jag hade en tid där jag tog det jag behövde för att nå mina mål. Stackars mamma…

Ja, jag försökte i alla fall.

BLESS

2 comments

Kommentera

