Rosa manikyr med Spets

Hej!
So, jag har jobbat en hel del den sista tiden i vården och där får man inte ha nagellack på sig. Men nu är jag ledig i en hel vecka, och får ha nagellack på mig igen, (Hurra!), så jag passar på och gör en lite speciell ”fransk manikyr” i färgen rosa. Jag testade även att lägga till en lite spets-liknande touch med det vita grafittinagellacket jag har från Isadora. Jag tänkte dela med mig hur jag gjorde, om någon annan skulle vilja göra detsamma. Det som är så nice med nagellack är att man kan testa i olika färger, lägga till sin egen personliga touch, etc. Jag tex, nagelfantast som jag är, la till lite blommor (nagelstickers) som jag fick av kära vänner på min student. Dessa stickers ska nämligen dessutom ändra färg i solen har jag hört. Vi får se hur det fungerar och så får jag väl återkomma 😉

 

* Först, måla topparna av nageln på valfritt sätt och i valfri färg. Jag valde rosa från Mavala. Superfin färg! 😉

* Sedan nu till sättet att göra en ”spetsliknande” linje med hjälp av grafittinagellack. Det jag gjorde var att dutta toppen av penseln (alltså inte stryka penseldrag som vanligt) längs det rosa nagellackets linje. Se bild. Effekten blir att det nästan ser ut som spets. Det gör inget om duttningarna blir ojämna eller inte helt raka, för grafittin spricker ju och blir ojämn ändå 😉

* Nu till min personliga touch. Ta några nailstickers, pärlor, pappersbitar – ja vad som behagar och placera dem strategiskt någonstans på naglarna. Jag placerade mina på långfingret, ringfingret och tummen. Ska bli spännande att se färgändringen om det fungerar.

* Och så här blev det efter topp lack.

BLESS

Kommentera

