Hjärtliknande leopard tryck

Hej! Nu kommer naglar igen! Det är en glädje att sitta och måla på saker, i det här fallet naglar. Är så tacksam till Gud för att han lagt ner skaparförmågan i oss, så att vi kan få göra något kreativt och ha roligt åt det. Wieee!

I alla fall, nu körde jag på hjärtliknande leopard mönster. Är inte så förtjust i leopard mönster men denna design tyckte jag var lite rolig. Jag fick den från en youtube tutorial. Tänkte beskriva hur jag gjorde den.

Först målade jag mina naglar i en ljus rosa, hudfärgad ton. Det syns knappt på bilden att jag har rosa färg på naglarna ens, men det hade jag i alla fall.😛

Sedan när det väl torkat tog jag fram 4 färger – rätt skarp, lite mörkare rosa, ljusblå, mintgrön och ljuslila. Sedan målade jag några hjärtan på de olika naglarna, med de olika färgerna. Väldigt random utplacerat med slumpmässigt val av färgerna. Ett hjärta målade jag upp och ner bredvid ett annat. Men jag målade max två hjärtan på en nagel. På någon nagel som är lite mindre (som på tex min lillfingernagel) målade jag bara ett hjärta. Se bild. PS! Det gör inget om ”hjärtana” inte blir så ”hjärt-lika” för det fixas när vi lägger det svarta sen.

Efter att jag målat dit hjärtat så placerade jag helt ostrategiskt några plumpar-prickar-eller vad man nu kallar det i de olika färgerna runt omkring hjärtana.

Så när du gjort samma process på alla naglarna borde de se ut något som såhär:

Efter detta är det dags att fylla på med svart och få själva ”leopard-mönster-feelingen”. Det man börjar med är att typ fylla i hjärtat (fast inte helt). Man följer hjärtats former längst upp och gör en ”v-form” längst ner, som om man gör kontur runt hjärtat. (Men det ska inte vara kontur runt om hela hjärtat utan bara längst upp och v:et längst ner. Se bild, om det går att urskilja.😛 Sedan gjorde man samma sak med prickarna. Man fyller liksom i på ”varsin sida” om pricken. Ja lite svårt att förklara märker jag nu, men se bild så kanske det underlättar. Jag använde mig av nailart penna (inte pensel) men om man inte har det kan man använda en tandpetare. Det gör inget om sträcken inte är smala och jämna. Den ojämna plumpigheten som lätt blir med de svarta sträcken, gör att det ser mer leopardmönster-likt ut. Lägg gärna till någon svart klump här och var också😉

Och här kommer en till bild på hur det blev, men som kan visa lite tydligare hur jag menade kanske? Glöm inte sätta på topplack för att få lite extra glans till naglarna samt för längre hållbarhet. Men se till att det har torkat först annars finns risken att ni smetar ut designen med för många topplack-pensel-drag, om man gör det för tidigt.😛

BLESS

2 comments

  1. Värsta fint!
    Jag gjorde en gång med typ orange och svart omkring, fast det var lite trixit att få till den perfekta ”skakningen” på mönstret😛

    Haha, läste lite fel, trodde det stor ”hjärtslitande”, men det stod visst ”hjärtliknande”😉 Så det kan bli.

Kommentera

