SNÖFLINGA

I love it! Se så vacker den är! Så detaljerad! Så magnifik! Man förstår verkligen hur stor Gud är när man ser hur denna lilla prick är så otroligt nogran gjord!

Jag såg på en video där en tjej hade ett vackert nätt litet silver halsband med en liten snöflinga och någon strass grej, och det va såååå fint! Och när jag tänkte efter upptäckte jag att jag ju älskar snöflingor!Och lämpligt nog är jag ju född på vintern! Närmare bestämt 3 januari! Haha så lägligt, jag är en vinterbebis! Och ”Kina freak” som jag är, kollar jag upp hur man skriver och säger det på kinesiska: 我是一个冬天宝贝 Och nu har jag kommit på att jag vill göra typ ett litet ”fotoalbum”. Inte bestämt exakt om innehåll, osv. MEN jag har en början!

 

Obs! Jag vet ej varför bilden blir sne! Den är rak där den är i mappen.

Jag längtar sååå efter snö och vinter nu! (Är nog en av få, då de flesta vill något annat).

Då ska jag njuta av dessa små partiklar Gud så nogrant skapat. Och om man då tänker på bibelordet i PS 139:13-18, blir man rätt stum:

”Du har skapat min kropp med alla dess organ. Du vävde dem samman i min mors liv.Tack för att du skapade mig så unik och så underbar! Det är fascinerande att bara tänka på det. Allt du gör är fantastiskt, det har jag verkligen fått erfara.Du var där när mina ben formades i det tysta, när de fogades samman i min mors liv.Du såg mig innan jag föddes och planerade varje dag i mitt liv, innan någon av dem började. Ja, varje dag skrevs ner i din bok!Hur ofattbara är inte dina tankar, Herre! Och hur otroligt många är de inte. Om jag försökte räkna dem skulle jag aldrig nå slutet. När jag vaknar på morgonen, tänker du fortfarande på mig!”

BLESS!

2 comments

  1. Älskar det bibelordet. 😀
    Så glad att Gud älskar oss precis som vi här, att han skapade oss för ett syfte! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

  2. Visst är de helt otroligt att de under så kort tid (när de faller ner eller smälter bort) är så unika! Jag mena att Gud kunde tänkt ”äsch, de faller ju ändå ner på marken och blir till ett stort snötäcke, så vad spelar det för roll” men icke då. Gud vill verkligen att vi ska njuta och verkligen förundras.

    Vad gulligt fotoalbum, borde också göra ett med alla kort, var många år sedan man fixade fotoalbum, men det blir bara inte av.
    Nå väl, STOR kram!

Kommentera

