Första dagen av 3 1/2 år

Idag började jag universitetet.
3 1/2 år väntar,
sedan är jag examinerad förskollärare.

Det var en väldigt speciell känsla att kliva in på universitetets campus denna måndags morgon. Överallt fanns mängder av andra ”färskingar” antingen på sin rundtur av campus eller som jag, sökandes efter aulan. Hur jag såg ut genom dagen kan nog jämföras med en fågelunge som med uppspända (i det här fallet blåa) ögon slukar allt som sker runt omkring.

Japp, jag är haffad på kroken. Jag ser fram emot denna studietid.
Det ska verkligen bli roligt! Utmanande, jobbigt, men roligt!!

Här har ni en bild på denna ofarliga, alldeles färskbakade students första dag på universitetet.

20140902-012635-5195417.jpg

Kommentera

