Arlanda flygplats

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a27/9446986/files/2014/12/img_0439.jpg

Allt är tyst
Flygplatsen ligger öde och tomt
Endast Sara & Hanna är vakna (och några fler här och där)

Inga skor hamrar mot det kalla golvet
Inga bullrande väskor hörs.
Klockan är 00:25 och vi befinner oss på Arlanda flygplats. Våran ”incheckning” öppnar inte förrän 04:00. Vi försöker sova på varsin hård bänk som är precis i rätt längd för vår 160 cm (ish) långa kropp. Om man vänder sig på höger sida ligger man faktiskt ganska bekvämt en stund. Men vänder man sig på vänster sida så går det lixom aldrig att hitta något skönt läge för kroppen att vila. Ligger man på rygg blir man tröttare och tröttare men somnar inte.

Efter lite ruzzel spelande för att göra mig ytterligare några steg tröttare i trötthetsskalan, kände jag hur ögonlocken börjar bli tunga. Men, ofcourse, precis när andningen börjar bli tyngre och jag börjar somna väcks jag av ett abrupt ljud i högtalaren. Kontentan:
”Vi vill förvarna er på att vi kommer ha en larmövning alldeles strax, så ni behöver ej utrymma lokalen.”

Happ! Då är det bara att resa sig upp och hålla händerna för öronen.

Detta är första gången jag sover på en flygplats. Och första gången jag är med om en larmövning på en flygplats.

Imorgon bär det av mot Paris tillsammans med min vän Hanna. Nu: God natt! /home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a27/9446986/files/2014/12/img_0440.jpg

Kommentera

