Bäddsoffa ut, utrymme in

Min bror har tagit över min bäddsoffa.
Det har resulterat i att jag har fått något mer utrymme än tidigare till att dansa på i mitt rum.

Jag tror inte jag är ensam om att dra allmänt spontana och smått skumma danser hemma för sig själv. Oftast kanske detta sker på sitt rum där man känner sig trygg och förhoppningsvis utom synhåll. Dock, har mitt dans utrymme legat i skottläge precis framför mitt fönster. Det betyder att vid mörka kvällar med upplyst rum syns min svängande kropp som snurrar runt och hoppar glädjeskutt mycket väl.
Som tur är, är flödet av människor inte lika strömt som inne i city. För vore det så att mängder av människor vandrade förbi där jag bor, skulle de allt se vad jag har för mig sådär ibland.

Men fast man kan hålla med om att det skulle kännas pinsamt om det skulle ske en dag att någon står utanför just precis när jag går igång och dansar loss, måste jag säga att det är väldigt befriande att dansa utan hämningar. Och så är det väldigt roligt också.

Att dansa utan regler, utan image, prestige, jobbiga känslor eller tankar, där istället varje ohindrade impulser till danssteg är baserat på tacksamhet, glädje och kärlek till Gud, för vad han har gjort, vad han gör och för den han är, ja det utvidgar utrymmet ytterligare och man känner sig fri. Oavsett om man kommer med en deppig dag, tunga tankar, ensamhet eller ledsen själ så när man ger det till Gud och börjar prisa honom och dansa hjälper det en att lyfta blicken och det dröjer inte länge tills glädjen börjar bubbla!

Och nu tillbaka till mitt rum…
Jo, en bäddsoffa mindre blev det…
Så nu har jag mer utrymme rent fysiskt (+ att jag inte behöver stå framför fönstret längre) samt att jag har fått en nallehörna.

2015/01/img_0978.jpg

2015/01/img_0980.jpg

2015/01/img_0981.jpg

Kommentera

