Frisk kebabsås

Frisk kebabsås – det är namnet på den sås som jag fick göra tillsammans med mina vänner Lina och Fredrik när jag besökte dem för någon fredag sedan. Vi skulle laga mat och Lina hade så glatt tagit fram ett förslag: strimlad Lövbiff i tunnbröd med grönsaker och frisk kebabsås. De som känner mig förstår nog att jag kanske inte jublade spontant av detta middags förslag. Jag är nämligen ingen ”sås-person” och kebab har liksom aldrig varit min grej. På namnet föreställdes bilden av maten som biff med massor av lök och sås i rulle. Men efter lite tankeverksamhet kom jag fram till att det aldrig skadar att prova! Och att göra en egen sås lät väldigt spännande!
Så vi gjorde denna maträtt. Resultatet? FANTASTISKT gott!!! Genom kvällen blev jag mer och mer förvånad över hur gott allt var samt över kryddningens ljuva sammansättning.
Jag åt rätten,fortfarande på mitt lilla personliga sätt (uppdelat men ”ihop-blandat” i munnen en bit i taget) och bad om receptet i tron att kunna få bjuda min familj på denna trevliga sammansättning av kött, grönsaker, sås och kryddor.

Nu har såsen fått en möjlighet till, fast i ett annat forum: kycklingsallad

Jag och mina vänner som gick pionjäråret tillsammans åkte på vår första lediga måndag i detta pionjärår till Bodaborg. Nu ska vi dit igen, ca ett och ett halvt år senare. Jag ska ta med mig kycklingsallad (ofcourse) och servera det tillsammans denna friska kebabsås. Jag är taggad till tusen! Kanske kan vi lyckas få questmaster denna gång?? Det kommer i alla fall bli awesome!

IMG_1332

IMG_1339

Kommentera

